جاري تحميل ... الثقافه

إعلان الرئيسية


المشاركات الشائعة

أخبار ساخنة

إعلان في أعلي التدوينة

العاب

حقائق مذهلة عن PUBG

حقائق مذهلة عن PUBG

حقائق مذهلة عن PUBG

A السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مع الانتشار الواسع العاب الباتل رويال على الانترنت تعتبر لعبه بلاير انونز باتل جراوند والمعروف باسم ببجي هي المهيمن ها على النوع ده من الالعاب مع وصول اعداد اللاعبين بصفه يوميه لاكثر من 87 مليون لاعب على جميع المنشطات المتاحه ويعتبر نجاح ببجي هو واحد من اهم الاسباب لظهور العدد الكبير من العاب الباتل رويال مؤخرا في هذه المقاله هنتكلم عن حقائق مذهله عن ببجي

كل اثنين وخميس برج هي لعبه شوتر من نوعيه الباتل رويال بتتلعب بطور المال طب ليه على الانترنت بتشارك في اللعبه دي من 100 لاعب بينزلوا بالمظلات على جزيره واخر واحد بيفضل عايش هو اللي بيقول و بمجرد نزولك على الجزيره بتبدا انك تبحث عن اسلحه ومعدات تساعدك في حمايه نفسك والقضاء على باقي مع وجود سيارات ودراجات بخاريه .

تقدر تستخدمها في اكتشاف عالم اللعبه بسرعه مع العلم ان الغلطه بموته يعني لو اتقتلت تخرج من الجوله وتستنى بدايه الجوله اللي بعدها وعلى خريطه اللعبه بيكون فيهم من هالتواجد اللاعبين فيها لكن مع مرور الوقت بيبدا حجم المنطقه يصغر علشان تدفع اللاعبين اللي مازالوا على قيد الحياه لمواجهه بعضهم البعض و لعبه بتتلعب منصور الرؤيه فارس بيرسون شوتر اوسرد بيرسون شوتر ليرانو ناو .

حقائق مذهلة عن PUBG

الفيديو اللي في اسم اللعبه هي اشاره الاسم المستعار للمصمم الرئيسي للعبه وهو الايرلندي برنجلين وبدا جرين يستخدم الاسم المستعار ده في اللعبه الحربيه ارمه والتزم به لفتره طويله جدا من الزمن لدرجه انها ضربه في الاسم الرسمي للعبه .

وبعد كده وبدا جرين حياته كم صوره مصمم جرافيكس واهتمامه في الالعاب كان من حصل على العاب الشوتر اللي زي دلتا فورس وامريكا ارمي وديزي وما اثره بروايات هانجر جيمز الفيلم الياباني باتل رويال بره لانك تعلم البرمجه ويحاول يقدم فكره شبيهه بالاعمال دي .

حقائق مذهلة عن PUBG

في عالم صناعه الالعاب ويطرح من العاب الشوتر في طور الاونلاين منص بلاير من كثر شعبيه اللعبه وصل القمر ببعض الناس لعرض ما يقرب من 1000 دولار لشراء بندانه جوه اللعبه كانت بتيجي ضمن الاوتفيت مع النسخه المطلوبه مقدما من اللعبه واحتماليه العثور على البندانه دي في اللعبه دلوقتي شبه معدومه ولا ان ما فيش احد كان متصور النجاح اللعبه .

ممكن تنجحوا قبل ما تنزل في عدد قليل جدا اللي طلبوا النسخه مقدما وصلتهم البندانه وحاليا البندانه دي بتتباع باكثر من 1000 دولار شعبيه الام الكبيره بتاعتها عدد ضخم من اللاعبين لمحاوله استخدام اكواد للغش في اللعبه وبتحاول ببجي التصدي للشريحه دي من الناس من خلال اكتشافهم باستمرار ومنع حساباتهم من الدخول للعبه وفي بدايه عام 2018 وصل عدد الحسابات المحظوره من اللعبه الاثنين ونصف مليون حساب .

حقائق مذهلة عن PUBG

منهم مليون حساب تمم لهم في شهر يناير بس وبيعتمد الغشاشين على استخدام اكواد تسمح لهم بالفوز في اللعبه و ربح الاموال من وراء وتشير الاحصائيات ان النسبه الاكبر من الغشاشين في الصين واقترح البعض اللاعبين من المنطقه الصينيه بالمشاركه فى عدد من السيرفرات الا ان فكره ما لقتش قبول عند برنجلين واللي بيشوف ان ما ينفعش تعاقب بلد باكملها اعتمادا على خروج بعض اللاعبين منها عن النص وحاليا تخطط اعداد الحسابات المحظوره 13 مليون حساب .

مع توقعات بارتفاع الاعداد لنسبه مجهوله مع استمرار زياده شعبيه ببجي وتدني المستوى الاخلاقى اللاعبين الانترنت فكره اللعبه مبنيه في الاساس على مجموعه من الموت ده او الاضافات اللي طورها برنجلين لالعاب ثانيه زي دي واللي كانت وقتها مجرد اضافه للعبه ارمطه و بعد ما اصبحت ذي لعبه مستقله بنفسها اخذ رجلين نفس الفكره .

اللي عملها وطبقها مع الجزء الثالث من لعبه ارما والحياه من العوائد الماديه عليه وقتها ما كنتش كبيره الا ان شغل بدء يسمعو تواصلت معه شركه سوني اونلاين انترتينمنت واللي اصبحت بعد كده شركه بيكو استعانوا به في العمل على لعبه الزومبي اتش 1 جي 1 وعملوا لها مده على طريقه الباتل رويال واطلقوا عليها اسم كينج وذاكر تواصل معي الاستوديو الكوري بلوهول .

حقائق مذهلة عن PUBG

واعلانهم اول فريق كوري مطول للالعاب يصحوا شخص اجنبي انه يدخل معهم ويتولى كمان منصب الكريتف دايركتور في الاستوديو عدد كبير من العاملين والمستثمرين في المكان كانوا بيشوفوا انها مخاطر غير محسوبه لكن مع النجاح المدوي لحيته لعبه ببجي قررت الشركه ان هتفصل مجموعه العمل على اللعبه في الستوديو منفصل تابع للشركه الرئيسيه و اطلقوا على الاستوديو ببجي في السنه الاولى من طرح لعبه ببجي وصل عدد النسخ المباعه منها ل 40 مليون نسخه .

ووصل عدد اللاعبين على جميع المنظفات المتاحه للعبه في يونيو 2018 لا اكثر من 400 مليون لاعب اغلبهم على الهواتف الذكيه واللي بيصرفوا شهريا على عمليات الشراء المتاحه جوه اللعبه حوالي 75 مليون دولار واعلن الاستوديو المطول للعبه ان ببجي بتنزل يوميا اكثر من 87 مليون لاعب من جميع انحاء العالم و استطاعت في سبتمبر 2017 انها تحطم الرقم القياسي لعدد اللاعبين اللي بيلعبوها بشكل برقم تعدل 1300000 لاعب علشان تتفوق على اللعبه المعروفه دوت .

حقائق مذهلة عن PUBG

وكل ده بخلاف انها واحده من اكثر الالعاب مبيعا على الاطلاق اسوء حاجه ممكن تعملها وانت بتلعب ببجي انك تلبس حذاء في رجليك فعلى الرغم من ان اللعبه تحتوي على مجموعه من الاحذيه المميزه واللي ممكن تلاقيها في اللون بوكسر لكن في الحيه اللي بعض الناس مش عارفين ان كل الاحذيه في اللعبه ممكن تكون السبب في موته في السريع .

لان النوع ده من الالعاب بيكون سماع الاصوات حواليك احيانا هو الفرق بين الحياه والموت وارتدائه للحذاء بيخلي خطوات رجليك مسموعه اكثر بكثير عن لو كنت بتتحرك وانت حياتي وبالتالي مش هتكشف على الموقع بسهوله وتسمع اللي حواليك بصوره اوضح قبل طرح اللعبه في الاسواق كان فيه تخوف من جانب برنجلين من طرح اللعبه .

حقائق مذهلة عن PUBG

بنظام القرار لاكسس واللي فيه بيوت احلى اللاعبين الوصول للعبه اولا اثناء عمل المطورين عليها ورصد ردود افعال اللاعبين في حال وجود اى مشكلات و تعديلها و سبب خوف دريم كان نابع من اساءه البعض الاستخدام اكسس وطرح اللعبه وهي مازالت تحت التطوير بهدف جمع الاموال مع وجود مشاكل كثير ممكن يكون لها انطباع اولى سيء على اغلب اللاعبين .

الا ان الاستوديو اكد له ان اللعبه هتكون سابته وبدون اي مشاكل مع طرحه وان رغبتهم في جمع الاموال في الفتره الاولى مش هتضغط على التطوير والتحسين في اللعبه وهو ما كان مع الاستقبال الحسن للعبه من الجمهور الضخمه بتسمع اللعبه للمستخدمين المهم يسجله فيديوهات للجيم بلاي وهم بيلعبوا ومش اي تسجيلات عاديه والسلام لكن بطوله سينمائيه .

حقائق مذهلة عن PUBG

وكانك بتسجل فيلم عالمي وشخصيتك في اللعبه هي البطل لكن للاسف التسجيل من النوعيه دي متاح فقط على منصه البي سي تم طرح النسخه من اللعبه كيرلي اكسس في مارس 2017 و النسخه الكامله من اللعبه تم طرحها في ديسمبر من نفس العام على منصه بي سي وفي مارس 2018 تم طرح اللعبه على اندرويد واي واي وتقييمها الحالي 4:30 نفس العام .

 
حقائق مذهلة عن PUBG
تم طرح اللعبه على منصه اكس بوكس وان ومع تنوع المنصات والابديت المستمر او الخرائط الجديده في عالم اللعبه واللاعبين اللي بينظموا العالم باستمرار فمن الواضح ان اللعبه مش هتقف عند الحد ده و هتستمر في التوسع على مستوى العالم .

بعد ما فتحت الطريق لعدد كبير من العاب الباتل رويال واصبح اسم بلاير النون معروف في العالم كله لو كنت واحد من اللى جربوا اللعبه احكي لنا عن تجربتك .

وهل فعلا بتشوف ان باب بيتها الدق المصارعه حواليها ولا لا ويا ترى من وجهه نظرك هي افضل ولا فورتنايت في ولا رايكم في التعليقات .




الوسوم:

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلان أسفل المقال

إتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *